Debatt på SvT!

Efter en dag som började riktigt dåligt med cyklande till skolan i regnet på en cykel utan stänkskärmar så kunde det ju bara bli bättre. Kvällen blev blöt men ändå helt okej med träning som vanligt och sen fick jag se alla ert AIK vinna också, kul för dom!! Men sen kom jag till kvällens helt klart roligaste när jag och Rikard satte oss en stund hemma hos mig och kollade upp på tv.nu vad som erbjöds på tv och då hittar jag självklart på att vi ska se Debatt på svt om sprit, sex och spyor.. Framförallt var de granskning och debatt kring såpan Kungarna av Tylösand som jag nämnt tidigare i bloggen.. Och jag måste säga att jag förstår dom som sitter där och är upprörda över vad som faktiskt visas på tv eftersom att de som händer i serien inte riktigt är okej och en del deltagare har nog inte riktigt alla hästar i hagen! Men jag satt iaf och njöt av debatten när dom försökte smutskasta såpan och deltagarna men med alla argument som de la fram för att kanal5 ska stoppa serien gick bara fel fel fel!! T.ex. när en s.k. "drog-expert" la fram att deltagarna skadas ju så mycket av all den alkohol som dom dricker i serien och det är ju faktiskt skadligt för kroppen, (och det är de ju som vi alla vet men inte tillräckligt farligt för att majoriteten inte ska dricka). Men när då en av deltagarna klargör att alla avsnitt är ju redan inspelade och alla alkohol som kommer visas på tv är ju redan drucken för länge länge sen då blev det en pinsam tystnad och "drog-experten" insåg idiotin i sitt upplägg och man såg hur rodnaden lyste igenom sminket.. KUL! :D Sen att Jackie Ferm var där också och pratade om hur illa det kan gå efter man har varit med i en dokusåpa och att man kanske får problem med att skaffa jobb sen är ju också ren å skär humor, som att hon har behövt ett vanligt jobb sen hon va med i Paradise Hotel?? Hur som helst, debatten visas imorgon 12:05 på svt1 för den som är sugen på att titta men ett tips är att iaf se 1 avsnitt av Kungarna av Tylösand före..

Dagens fakta:

40 miljoner människor skulle kunna leva ett helt år på all säd som används varje år för att tillverka öl i Amerika. De producerar ca 230 miljoner hektoliter öl per år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0