Ibland går det dåligt..

Efter en trevlig helg i sthlm så var det på söndagen dags att åka hem.. Och angående hemresan så kan man inte annat än skratta! Det började med att bussen var försenad ca 30 minuter och man fick stå och vänta i kylan, när bussen kommer lastas den full till bredden av utländska turister som ska hem och majoriteten av dom har större resväskor än vad jag någonsin sett!! Alla vet ju hur en klassisk hård resväska ser ut och att den är ganska stor, men de som dessa resenärer hade va dubbelt så stora. Man börjar ju undra hur länge de varit borta (eller ska bort). Så när man äntligen tagit sig ombord på bussen så vad händer om inte att bussen går sönder och vi får hoppa av igen och inom 5 minuter kommer en ny buss.. Nu börjar det bli lite tight om tid då jag inte räknat med att vara på Arlanda mer än 45 minuter i förväg!! Närmare arlanda börjar jag inse att fan, de här kommer bli jääääävligt tight och jag checkar in via mobiltelefonen.. 2 minuter före avstigning får jag då ett sms där det står: Ditt flyg är inställt. Drar en djup suck och tar en kölapp för att prata med SAS, och tydligen så va alla flyg kring lunchtid inställda till Umeå, Luleå, Skellefteå och Östersund. Men men fick en ny biljett 08:35 på måndagen istället! Står och väntar och ser en reklamskylt 1 meter ifrån "Är ditt flyg inställt?", skrattar lite åt det och på bussen på väg från Arlanda dyker det upp ännu en reklamskylt som talar direkt till mig, "Ibland går det dåligt"! Man kan ju inte annat än att skratta och det va ju väldigt tur att jag inte hade någon direkt brådska hem.
10 dagar kvar till Julafton idag, tiden går riktigt jävla fort ibland.. Måste börja med julhandeln snart så det inte blir paniken dagen innan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0